Doorgaan naar hoofdcontent

De kamer van mijn dreumes


De kamer van mijn dreumes... Ongelofelijk dat Roos alweer iets meer dan een jaar oud en daarmee officieel geen baby meer is! In deze blog geef ik jullie een kijkje in Roos haar kamer. Als dreumes van een creatieve moeder zijn daar natuurlijk heel wat zelf gemaakte spullen te vinden. 

De naamslinger haakte ik toen ik nog zwanger was van Roos naar patroon van JipbyJan. De sierrand om haar vlaggetjes vond ik erg leuk maar kwam niet mooi uit om mijn kleinere variant en paste ik daarom wat aan. Roos haar naam maakte ik met mijn Silhouette Cameo van flock en drukte ik er met een strijkijzer op. Klein detail, haar naam is in het lettertype van haar geboortekaartje. Voor de roosjes gebruikte ik het patroon uit het Bloemen engeltje van Nenne Design. Er zijn op internet genoeg gratis patronen van een roos te vinden, maar ik had het patroon van dit schattige engeltje toch in mijn bezit en wist zeker dat een geschikt formaat zou worden. Ik heb de slinger met zuignappen op de deur bevestigd. Niet verder vertellen, maar de zuignappen zijn van lege pakjes vochtig toiletpapier. Ideaal!

Ook Roos haar oma is erg creatief. Ze houdt vooral van breien en maakte op verzoek deze super schattige schapendeken in ledikantformaat. Ik had een foto van dit dekentje (in okergeel) regelmatig voorbij zien komen op Pinterest en was er al een tijdje verliefd op. Ik bestelde zelfs speciaal voor dit dekentje het boek Precious knit blankies voor baby. Het dekentje is gebreid met Scheepjes Merino Soft. De schapenlijfjes zijn ingebreid met Scheepjes Sweetheart Soft. Tot slot zijn de hoofdjes en pootjes gemaasd met zwarte Scheepjes Merino Soft.



Gepunnikte namen (en woorden) zijn helemaal hip tegenwoordig! Ik kon de verleiding niet weerstaan en ging zelf aan de slag. Wat is dat leuk om te doen en wat een gaaf resultaat! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de draad niet met een 'ouderwetse paddenstoel' heb gepunnikt, maar met de Prym punnikmolen. Ideaal! Binnen no-time heb je een enorm lange en gelijkmatige punnikdraad. Vervolgens een stuk ijzerdraad in je punnikdraad verstoppen en vormen maar. Inmiddels maak ik ook punniknamen, -woorden en -figuren ook op bestelling via mijn webshop Pakje van mijn hart!


Schattig of niet? Deze close-up van knuffeldekenschaap Suzi. Ik maakte op de Kreadoe voor het eerst kennis met de knuffeldekens van Tessa van Riet-Ernst. We moeten toen nog even geduld hebben voor het boek Woolytoons Knuffeldekens uitkwam, maar dat ik hem zou gaan bestellen was zeker! Voor Roos haakte ik het schaap Suzi. Ik ging naar een plaatselijke wolwinkel om garen te komen en de kleurkeuze in Scheepjes Sweetheart Soft was helaas beperkt, maar ik ben uiteindelijk toch blij met het eindresultaat. Uit veiligheidsoverwegingen besloot ik voor alle zekerheid ogen te haken in plaats van veiligheidsogen te gebruiken.

Met mijn Silhouette Cameo leukte ik dit lampje van de Ikea op met een Woezel & Pip sticker. Ik traceerde een Woezel en Pip kleurplaat,  sneed hem vervolgens uit zwart vinyl om hem tot slot met behulp van transferfolie op het lampenkapje te plakken. Op de foto van Roos haar kamer hierboven is het niet te zien, maar ze heeft een Woezel en Pip speelgoedkist op haar kamertje staan dus dat matcht mooi!



Deze posters 'ontwierp' ik via Printcandy. Je vindt daar super leuke 'sjablonen' voor heel veel verschillende posters die je vervolgens kunt personaliseren met je eigen teksten en het kiezen van de door jou gewenste kleuren. Ik koos voor de kleuren Stone Grey en Soft Pink. De kleur Soft Pink komt voor mij niet overeen met het voorbeeld op de website en vind ik meer zalm dan roze, maar desondanks vind ik deze collage wel een leuke persoonlijke touch geven aan Roos haar kamer. Mijn oorspronkelijke idee was om de posters en een aantal foto's in te lijsten en dit boven de ledikant te hangen. Maar ergens kreeg ik daar de kriebels van uit angst dat er een lijst van de muur zou komen en op een slapende Roos terecht zou komen. Daarom besloot ik uiteindelijk om posters met Tesa Powerstrips boven de commode te hangen.


De meest recente aanwinst is dit luiermandje. Ik naaide dit mandje deze week en vind hem zelf echt super leuk geworden! Ik gebruikte een licht roze wafelstof aan de buitenkant en deze super leuke stippenstof van Kwantum aan de binnenkant.
Met deze DIY video van Ippie Kids was het maken van dit mandje echt een makkie! Mocht Roos ooit een broertje of een zusje krijgen heb ik me voorgenomen om een groot deel van de baby uitzet zelf te gaan naaien (denk aan dekentjes, aankleedkussenhoes, maxi cosi deken, kruikenzakken, mandjes etc.)

Tot zo ver de dingen die ik maakte voor Roos haar kamer. Wat heb jij zelf gemaakt voor de baby-/kinderkamer? Of wat ben je misschien wel van plan om te gaan maken na het lezen van deze blog? Ik hoor het graag via de reacties!

Liefs,
Suzanne

P.s. In dit blog bericht kom je de nodige links tegen. Hier verdien ik niks aan, maar ik dacht dat het voor jullie misschien handig was mocht je ook iets van de dingen uit dit bericht willen gaan maken.


Reacties

  1. Dora-Siberian Hair Color, Dora-Siberian, Natural
    Dora-Siberian Hair mens titanium necklace Color, titanium oxide Dora-Siberian, Natural Color · Dora-Siberian · Dora-Siberian · Dora-Siberian · Dora-Siberian · Dora-Siberian · titanium element Dora-Siberian titanium piercing jewelry · Dora-Siberian · 2017 ford focus titanium Dora-Siberian.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten