Doorgaan naar hoofdcontent

Bloemen in de brievenbus (met gratis videotutorial)



In deze tijd van "sociale onthouding" door de Corona crisis zijn er heel veel mensen die een lief gebaar in de brievenbus enorm goed kunnen gebruiken. Dit zijn natuurlijk je eigen familie en vrienden, maar ook mensen die je niet kent zullen het (zeker in deze tijd) op prijs stellen als ze merken dat er ondanks het gebrek aan bezoek aan hen wordt gedacht. Via social media zijn er talloze initiatieven op dit gebied verschenen.
Eén daarvan is de Facebookgroep Kaart voor Corona jarigen. Omdat wij de eerste verjaardag van Jasmijn, onze jongste dochter, door de Corona crisis alleen met het gezin moesten vieren deed ik hier een oproep voor verjaardagskaarten voor Jasmijn. Hoe mooi is het voor Jasmijn als zij groter i om te zien dat ondanks dat er op haar verjaardag geen visite kon komen er zelfs mensen waren die we niet kennen die haar een mooie kaart hebben gestuurd om haar te feliciteren?!
Als creatieveling werd ik door dezelfde groep ook geïnspireerd om zelf weer eens aan de slag te gaan met het maken van kaarten, om ander kinderen die hun verjaardag zonder visite moeten vieren te verblijden met verjaardagspost.
Ik ging als eerst aan de slag met post voor de bijna 13-jarige Melanie, die door hele verdrietige omstandigheden al voor de derde keer haar verjaardag niet met een feestje kan vieren. Om haar toch een klein feestje te kunnen bezorgen maakte ik dit mini feestje voor in de brievenbus:
 
Het doosje past in een gewone envelop en is met 1 postzegel te versturen. Al snel kreeg ik de vraag hoe ik het doosje had gemaakt. Ik maakte een kort filmpje en stuurde dat naar degene die er om hadden gevraagd.
 
Toen ik een paar dagen later een live video van Karin Joan keek, met een onwijs gave gratis printable kwam er een nieuw idee in mij op; een schuifdoosje waar een boekt bloemen uit te voorschijn komt zodra het doosje er uit schuift. Na wat proberen was ik ontzettend blij het resultaat.
Ik besloot een wat uitgebreidere video te maken over hoe ik deze kaart, dit feestje voor in de brievenbus, heb gemaakt. Het is de eerste keer dat ik een dergelijke video maakte, en mijn tijd met twee kleine kinderen is beperkt, waardoor hij zeker niet perfect is geworden, maar hopelijk kunnen dankzij dit filmpje veel meer mensen blij gemaakt worden met bloemen in de brievenbus.

Dus wil jij ook iemand laten weten dat je aan ze denkt? Kijk dan snel via deze link de gratis video tutorial om zelf, met behulp van de gratis printables van Karin Joan, zo'n leuk schuifdoosje met bloemen kunt maken. Of wees creatief met het doosje en geef er je eigen invulling aan!

Door hier te klikken open je het sjabloon dat ik maakte voor dit schuifdoosje. De bovenste sjablonen zijn op ware grootte en kun je eventueel overnemen op het papier waarvan jij het doosje wilt gaan maken. In de onderste afbeeldingen heb ik de maten in centimeters weergegeven. De doorgetrokken lijnen zijn snijlijnen, de onderbroken lijnen zijn vouwlijnen.

Ik ben erg benieuwd hoe jouw doosjes er uit komen te zien! Tag je me op Instagram (@mamasuzannecreatief)?
 
Voor vragen of opmerkingen kun je hieronder reageren of een mail sturen naar mamasuzannecreatief@gmail.com


Reacties